Srikandi Cintaku - Bloodshed

Alahai... tak boleh terkata gembiranya dapat melihat video ini dalam youtube!

Memang lagu ini membawa seribu kenangan. Seperti lirik lagu ini, memang terserlah sekurun ingatan. Siapakah yang dapat melupakan kenangan cinta pertama walaupun telah disemadikan berkurun lamanya?

Selain dari melakar seribu kenangan, saya amat berminat dengan lirik lagu tulisan M Nasir. Bak kata pepatah generasi sekarang "power gedebak!" atau kata orang Msia "power giler..."

Yang kelakarnya, saya pernah menulis karangan bersandarkan lirik lagu ini sewaktu peperiksaan A level. Patutlah dapat B3! walaupun saya rasa karangan itu agak bagus - cuma bertema cinta saja. Apabila saya mengulangi kertas tersebut dan menulis composisi yang serious sikit, barulah dapat A1.....

1 comment:

Nani said...

Lagu ni memang sangat nostalgia. Tapi saya rasa ianya lebih bermakna untuk awaklah heh heh...