Lagi satu lagu rock



Hmmm.. dah lama benar tak tulis catitan yang bernas. minta maaf pasal terlalu sibuk melayari youtube, mencari zaman remaja saya *batuk kecil*. Ni lagu satu lagu rock kapak...

Akan ku bina istana untuk kita
dan menikmati gelombang cinta
di dada ku
dan di dada mu
degupan seiringan irama
ayuh! (heheheeh)

Kenapa sejak akhir-akhir ini saya suka sangat mencari lagu-lagu rock lama? adakah akibat pukulan filem "Rock"? Kalau lah ada orang yg tidak mengenali diri saya terserempak blog ni, mungkin dia ingat saya ni 100% minah rock atau minah karren. Tapi tak begitu ye? Citarasa lagu saya eklektik (ni betul ke eja?) Saya pun budak baik masa sekolah - kalau nampak dulu tak mungkin sangka saya suka lagu rock.

11 comments:

Anonymous said...

aaah .. jangan bedek ah!
kalau dah dasar minah rock tu ngaku saja lah!

wahahhahahhah

Anonymous said...

Nampak sah orang yg beri komen di atas tak kenal yg asli dan yg pseudo...

Si MelayudiLondon ni tak lah sampai Minah Karren ke atau Minak Rok. Dia budak selenga, letak pencil atas telinga, ke sana ke mari fikirkan lirik lagu Dikir Barat masa kat sekolah. Sekarang dah jadi mak budak, nak jadi Minah rok apa...

Jangan sekadar baca blog orang kita buat judgement melulu... Bahasa melambangkan minda dan sanubari seseorang...

Minat dgn lagu rok tak semesti kita ni minah rok. Kawan kita tudung labuh, minat lagu rok...apa dia minah rok ke? Guna minda brader / sista.

melayudilondon said...

alahai anonymous janganlah dedahkan kekentalan saya waktu sekolah tu. memang saya dah ngaku pun minah rock di catitan yang lepas. bukan 100% lah. cuma rock siiikittt je. hehehehe

Anonymous said...

hek elleh anonymous lu rilek sua. wa letak komen happy happy abih lu nak darah up apsal?

sapa yang bikin judgement sama sapa skarang?

Anonymous said...

Jiwangnya lagu ni :-)

Terimakasihlah sebab mengingatkan saya pasal lagu ni, memang ni lagu faverit masa dulu.

melayudilondon said...

jiwangkan? eh cik OJ, i baru tersedar awak di london! dan ada link tu Ewok. baru jumpa dia smlm makan kat nahar. hehehe. ah kalau suka lagu ni, gi posting pasal filem "rock" dlm Arkib bulan July

Anonymous said...

(1) Pembetulan : Si MelayudiLondon takdelah selenga. Saja cakap macam tu pasal nak defend sister kita ni.

(2) Rupanya Si Eksyen tak kenal tu tak lain tak bukan lebih dari aku kenal. Tak sangka cempedak menjadi nangka...ha ha ha. Aku ingat Mat Roker sesat nak mengacau MelayudiLondon. Aku memang pantang penceroboh wahaha...

(3) Rupanya korang berdua tengah bersuka-ria, gelak-ketawa, usik-mengusik, kacau-mengacau...aiii..patutlah si MelayudiLondon kool aje...ha hah

(4) Ah, MelayudiLondon, kalau dah ngaku Minah Rok tu oklah. Dah takde cerita.

(5) Btw, lagu ni, apa judulnya eh? Dulu orang selalu ingat judulnya `Ayuh' pasal ada part liriknya...`Ayuh ku pimpinkan tanganmu...menuju mahligai bahagia...'

(6) Eksyen tak kenal, yuk kita pergi minum teh kat Kampung Dusun...wahaha

Anonymous said...

parah lah lu anon nampak sah tak kenal yg asli dgn yg pseudo(nym). wahahaha.

cakap pasal pseudo - part 'Ayu(h)...' tu memang best. al-maklum... :)

jangan iye-iye lah nak ajak org pergi Kampung Dusun. lu jumpa wa kat Kampung Chai Chee dulu baru boleh cerita tempat lain!

ah sriperwira nampak cool saja - boleh tangani controversy dengan baik sekali. maklum dah jadi top ten blogger melayu. wahhhahaha

Nani said...

Si Sriperwira ni tak pernah marah ke dlm hidup dia?... Asyik kool aje... Tapi bagus... Itu adalah amalan mithali... cewah sister!

yuRa said...

sriperwira marah dalam atie je ..

melayudilondon said...

ooo. sori lah sister, saya tengah tangkap lentuk dgn lagu rock lah. mcm mana mau marah???